Elektromobilita

Elektromobil Solo dobývá Ameriku, sází na dostupnost

Jen na 15 500 dolarů má vyjít nové jednomístné elektrické auto, které někteří analytici označují jako konkurenta Tesly.

Elektromobil Solo dobývá Ameriku, sází na dostupnost
Elektromobil Solo dobývá Ameriku, sází na dostupnost

O elektromobil Solo, který působí jako moderní verze Velorexu (socialistického automobilu pro invalidy), je obrovský zájem. Kanadská firma Electra Meccanica s tržní hodnotou pouhých 140 milionů dolarů už eviduje objednávky za téměř 2,4 miliardy dolarů.

Hlavním lákadlem je především dostupná cena – auto vyjde v základu na 15 500 dolarů (přibližně 350 tisíc korun). Dalším důvodem k tak velkým předobjednávkám může být rezervační poplatek, který je pouhých 250 dolarů.

Firma má navíc ambiciózní výrobní plány. Už v prosinci letošního roku by se mělo na 5 000 elektromobilů Solo prohánět silnicemi Los Angeles, dalších 70 000 by mělo být na západní pobřeží USA dodáno v příštích dvou letech. „Naše společnost přetváří sny Elona Muska do skutečné podoby,“ uvedl Jerry Kroll, výkonný ředitel společnosti Electra Meccanica pro Bloomberg

Na nákupy ideální

Auto je sice malé, v prezentačních videích však do něj lze například naložit celý obsah nákupního košíku, neboť má zavazadlový prostor nejen vpředu, ale také vzadu.  

Papírově na tom auto také není vůbec špatně. Z nuly na šedesát mil (97 kilometrů) to zvládne za osm vteřin, což není daleko například od Porsche Cayene se slabší motorizací. Auto však ale pojede maximální rychlostí jen ve výši 130 kilometrů za hodinu, bude tak primárně sloužit jen na kratší cesty po městě. Celkový dojezd podle výrobce činí 160 kilometrů. 

Dějiny se opakují?

Že jednoduchá a především levná auta mají na americkém trhu úspěch, ukázal také kdysi slavný jugoslávský Yugo. Na konci osmdesátých let se na americkém trhu nabízel jen za 3 999 dolarů. Slogan „Everybody needs a Yugo sometime“ zafungoval a celkem se jich na americkém trhu prodalo 120 000.