Rozhovory

Výhru z E.ON Energy Globe využijeme jako záchranku dobrot, říká Michaela Gregorová

Průzkumy hovoří jasně. V dnešní době se více než celá jedna třetina vyrobeného jídla vyhodí nebo jiným způsobem znehodnotí. Proti těmto alarmujícím číslům se rozhodli bojovat i vítězové jedenáctého ročníku soutěže E.ON Energy Globe, Jakub a Michaela, kteří se snaží se svou aplikací Nesnězeno omezit plýtvání jídlem a zároveň také šetřit peníze strávníkům i restauracím. Proč se rozhodli do soutěže přihlásit? A jak si užívají výhru?

Výhru z E.ON Energy Globe využijeme jako záchranku dobrot, říká Michaela Gregorová
Výhru z E.ON Energy Globe využijeme jako záchranku dobrot, říká Michaela Gregorová

Jakub Henni a Michaela Gregorová slaví se svým projektem Nesnězeno jeden úspěch za druhým. Aplikaci, která napomáhá ke snížení množství potravinového odpadu tím, že umožňuje restauracím nabídnout jídlo, které se daný den nepodařilo prodat, se slevou, si stáhlo skoro 59 000 lidí. Ti společnými silami dokázali zachránit už 21 000 porcí jídla, což je na to, že aplikace neoslavila ještě ani jeden rok, krásný výsledek. To potvrzuje i vítězství projektu v jedenáctém ročníku soutěže E.ON Energy Globe, kdy bylo Nesnězeno zvoleno nejlepším ekologickým projektem v Česku.

Projekt Nesnězeno pomáhá bojovat proti plýtvání jídlem.

Na základě čeho jste se dozvěděli o soutěži E.ON Energy Globe a proč jste se rozhodli zúčastnit?

Doporučení na EEG jsme dostali od naší ambasadorky z Českých Budějovic, Ivany Chlumákové, která pracuje jak pro E.ON, tak se snaží pomoci nám rozšířit Nesnězeno v ČB. V té chvíli jsme nebyli schopní odhadnout, co nám může účast přinést, přesto jsme na její radu dali.

Aplikace Nesnězeno.cz je nejlepším ekologickým projektem v Česku

počet hlasů: 5

Pomohla vám účast marketingově? A jak? Kolik nových stažení jste zaznamenali po akci Energy Globe?

Určitě ano. Do soutěže jsme od začátku zapojili i naše fanoušky, které jsme požádali o hlasování. S možnou výhrou auta jsme vymysleli záchranku dobrot. Pokud se objeví nevyzvednutý dort nebo 600 koláčů po maratonu, zavezeme je např. do domovů pro děti, seniory, tam kam nám fanoušci v okolí poradí. Tak už se sama šířila žádost o podporu. No a výhru a marketingovou podporu stále cítíme, ozývají se jak noví uživatelé, tak nové podniky. Po vysílání samotném se nám výrazně zvednul počet stažení, v den vysílání asi na 2,5 tisíc.

Máte nabídky od investorů? A kam se chcete vydat?

Máme, s některými jednáme. Stále se však naší strategií zabýváme. S investory i bez však potřebujeme posílit počet pražských a brněnských zapojených podniků, to je nyní zásadní.

Inovativní produkty šetrné k životnímu prostředí

počet hlasů: 4

Aplikace má rozporuplná hodnocení v obchodě Play. Hodláte aplikaci zlepšovat a zvýšit její uživatelskou přívětivost?

Vývoj aplikace si vzala od začátku října na starost skvělá firma The Funtasty. Na konci listopadu by měl vyjít update, který jistě zlepší uživatelskou přívětivost. Většina komentářů však reaguje na nedostatečnou nabídku, která je způsobena krátkým působením projektu. Toho jsme si vědomi a pracujeme na zlepšení.

A jak využíváte vaší výhru?

Nejvíce si užíváme pocit z dobré atmosféry a organizace soutěže, poznali jsme skvělé projekty a nové tváře, samotné vyhlášení mělo bezva energii. CityGO využijeme od ledna jako záchranku a 20K jako motivační odměnu pro naše dobrovolníky - za úspěšně zapojené a zaškolené podniky.

Aplikace Nesnězeno vám pomůže ušetřit za jídlo. Naše kalkulačka si zase poradí s úsporami ze energie.

Začátky nebyly jednoduché

I když teď Michaela s Jakubem slaví velké úspěchy, ještě před rokem celý projekt fungoval pouze na Facebooku bez jakýchkoliv příjmů. Nebyly tak ani peníze na rozjezd aplikace. Oba nadšenci do projektu šli hlavně proto, že věřili v jeho smysluplnost, nikoliv za účelem zisku. Postupně se však k projektu začali nabalovat fanoušci, zapojené podniky a Nesnězeno začalo spolupracovat s partnery, jako například Sklizeno nebo Rohlík. Nakonec získali i investory a dostatek peněz na vývoj celé aplikace, takže se projekt mohl postupně rozšířit i mimo Brno, kde původně vznikl. Dnes už se z aplikace Nesnězeno mohou těšit strávníci v Ostravě, Olomouci, Plzni nebo Liberci.

Nesnězeno v kostce

Zakladatelé projektu:

Jakub Henni a Michaela Gregorová

Vznik projektu:

V roce 2018, původně jako stránka na Facebooku.

Dlouhodobá vize:

Eliminovat plýtvání na minimum.

Počet zapojených podniků:

téměř 300

Počet stažení:

téměř 59 000

Počet zachráněných porcí jídla:

přes 21 000

Operační systémy:

Android a IOS

Ke stažení:

Google Play a AppStore

Informace vycházejí z webu www.nesnezeno.cz k datu 7.11.2019