Vše o elektřině

Pozor! RWE mění jméno, od října si bude říkat innogy

V následujících měsících možná narazíte na dodavatele energií s názvem innogy a logem připomínajícím písmeno „I“. Nepůjde však o žádného nováčka, nýbrž o společnost RWE, která od počátku října ponese nové jméno. Už nyní ovšem probíhá kampaň, v níž energetická skupina své klienty a veřejnost informuje o změně značky a jména, aby eliminovala případné zmatky a nejasnosti.

Pozor! RWE mění jméno, od října si bude říkat innogy
Pozor! RWE mění jméno, od října si bude říkat innogy

Společnost RWE International SE, která zastřešuje aktivity firem RWE na českém trhu, byla 1. září oficiálně přejmenována na innogy SE. Nová dceřiná společnost, do níž RWE vyčlenila své aktivity v oblasti obchodu, sítí a infrastruktury či obnovitelných zdrojů energie, se bude v budoucnu prezentovat výhradně pod názvem innogy. Nové jméno, které se netypicky píše s malým počátečním písmenem, proto dostanou také společnosti RWE na území České republiky.

RWE elektřina: Shrnuli jsme pro a proti nabídky od 5. největšího dodavatele

Rebranding logicky doprovodí také změna loga a dalších vizuálních prvků, na něž byli čeští spotřebitelé v souvislosti s RWE zvyklí. Společnost zároveň ujišťuje stávající zákazníky, že se změna názvu v žádném ohledu nedotkne poskytovaných služeb. Dodavatel energií to uvádí na svých webových stránkách i v rozsáhlé reklamní kampani, která finančně náročné přejmenování doprovází

Než dojde k definitivnímu přejmenování RWE na innogy, budou vedle sebe značky po určitou dobu existovat souběžně. Skokový přechod na nový název by totiž mohl způsobit nejasnosti, které pochopitelně nejsou žádoucí. Značka v souvislosti s rebrandingem chystá postupné obohacení stávající nabídky novými produkty, ale také oživení již probíhajících aktivit, jako je například diskutovaný pronájem LED žárovek.

Že jste i vy zvyklí na svého dodavatele? Podívejte se, jestli mu naplatíte až příliš. Srovnat dodavatele

Recyklace slovní hříčky

Nové pojmenování společnosti vzniklo propojením anglických výrazů Innovation, Energy a Technology. Skupina RWE tento název již dříve využila pro označení jedné ze svých dceřiných firem –  RWE Innogy. Ta své aktivity soustřeďovala výhradně do oblasti obnovitelných zdrojů energie. Poptávka po alternativních zdrojích energie v sousedním Německu stále narůstá, zatímco český trh zůstává v tomto ohledu spíše konzervativní

„Zvolili jsme na začátek netradiční formát. Abychom vzbudili zvědavost, v prvních dnech pokládáme pod skrytou identitou televizním divákům otázku, co by udělali, kdyby se chtěli změnit k lepšímu. V další části kampaně chceme naše zákazníky i veřejnost ujistit, že změna názvu i značky pro ně bude změnou k lepšímu. S novou značkou innogy totiž pro naše zákazníky chystáme ještě lepší produkty a služby. První novinky představíme už brzy,“ popisuje David Konvalina, ředitel RWE pro maloobchod a marketing.

Tarifní revoluce podruhé: NTS nahradí VTS. Co se ukrývá za tajemnými zkratkami?

Přejmenování na innogy uniknou v rámci energetické skupiny pouze společnosti, které podnikají v regulovaném síťovém byznysu, konkrétně RWE GasNet a RWE Distribuční služby. Ty se nově budou jmenovat GasNet a GridServices.

Vžije se nový název?

Podobně rozsáhlou změnou identity a rebrandingem v poslední době v českém prostředí prošly dvě velké společnosti z oblasti financí a pojišťovnictví. První z nich byla v roce 2014 pojišťovna ING, z níž se stala NN Životní pojišťovna. Podobně citelnou změnou prošla v první polovině letošního roku také někdejší GE Money Bank, která na českém trhu nyní figuruje coby Moneta Money Bank.

Odložte lupu: Vyúčtování energií je od července přehlednější

Komplexní a nákladná změna názvu a celé vizuální identity značky musí být komunikována s dostatečným předstihem a prostřednictvím co největšího počtu kanálů, aby nedocházelo ke zmatkům a nejasnostem. Klienti mohou mít strach, že přijdou o dodavatele, na jehož služby jsou zvyklí, stejně tak se mohou obávat, že s sebou změna přinese například zdražení.

Konzervativní české odběratele, kteří směrem od dodavatelů energií očekávají spíše umírněný a úsporný styl komunikace, může také zaskočit netypická barevnost, hravost a určitá vizuální rozvernost značky innogy. Nová tvář dodavatele totiž vznikla na míru německému trhu, který se od tuzemského v mnoha ohledech liší. Je proto otázkou, jak si RWE, respektive innogy, se složitým úkolem poradí