
Od 9. října se Praha připojuje k velkoměstům jako Amsterdam či Madrid, která také nedávno zavedla carsharing elektromobilů. Motoristům bude nyní k dispozici 15 sdílených vozů Volkswagen e-Golf, které lze po registraci k službě a zaplacení vratné kauce ve výši 2000 Kč, používat za 188 Kč za první hodinu jízdy. Při delší jízdě cena klesá na 94 Kč za hodinu. Pilotní projekt poběží do konce roku 2018.

Auta na benzín se brzo stanou koníčkem pro milovníky historie a v garážích je budou mít jen lidé lpící na nostalgii. Podle nezávislé studie totiž v roce 2030 sdílené, elektrické a samořídicí vozy zvládnou obstarat 95 % všech ujetých kilometrů v osobní dopravě. Kdy se sdílené jízdy elektromobilem stanou realitou?

Víte, že elektromobily si to svištěly po silnicích dříve než naši plechoví miláčkové na spalovací pohon? Podívejte se, jak probíhal historický souboj na čtyřech kolech.

Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v zemích EU a EFTA meziročně vzrostly o více než 50 %. Loni evropští řidiči zaregistrovali 97 791 nových vozů na elektrický pohon, zatímco v roce 2013 zaparkovali do svých garáží pouze 65 071 nových kousků. Největší hlad po vozech na elektřinu měli Norové, Britové a Němci. Kolik elektromobilů přibylo za loňský rok do českých garáží?

Elektromobily brázdily silnice dříve než klasická auta na spalovací motor. Kolem roku 1900 už pokořovaly rychlostní rekordy, ale za pár let elektrické vozy pomalu začaly mizet v propadlišti dějin, než je oživila nedávná renesance elektromobility. Podívejte se, jak se vyvíjela historie elektrických vozidel, která se na přelomu 19. a 20. století propagovala jako „auta pro ženy“.

Žijeme v moderním prostředí 21. století a přestože se zdá, že vše podstatné již bylo vymyšleno a vyrobeno, není to zdaleka pravda. Týmy odborníků z různých oblastí neustále pracují na dalším vývoji a zdokonalování věcí kolem nás. Stejně je na tom i automobilový průmysl. Výrobci se předhánějí, kdo další přijde na trh s rychlejším, silnějším a zajímavějším modelem. Moderní doba a omezené zásoby přírodních zdrojů si však žádají další dva nezbytné parametry. Těmi jsou bezpečnost a nízká spotřeba.