Elektromobilita

V Praze se můžete od října projet sdíleným elektromobilem za 188 Kč za 1. hodinu jízdy

Od 9. října se Praha připojuje k velkoměstům jako Amsterdam či Madrid, která také nedávno zavedla carsharing elektromobilů. Motoristům bude nyní k dispozici 15 sdílených vozů Volkswagen e-Golf, které lze po registraci k službě a zaplacení vratné kauce ve výši 2000 Kč, používat za 188 Kč za první hodinu jízdy. Při delší jízdě cena klesá na 94 Kč za hodinu. Pilotní projekt poběží do konce roku 2018.

V Praze se můžete od října projet sdíleným elektromobilem za 188 Kč za 1. hodinu jízdy
V Praze se můžete od října projet sdíleným elektromobilem za 188 Kč za 1. hodinu jízdy

Úvodní fotografie: Elektrina.cz

Jedno sdílené auto může nahradit 8 až 12 vozů, které lidé vlastní, říká Pavel Louda ze společnosti CAR4WAY, která je největší carsharingovou firmou u nás. Více sdílených aut na českých silnicích by pomohlo řešit problém s nedostatkem parkovacích míst, který trápí zejména obyvatele velkých měst a Pražany.

Právě proto se CAR4WAY spojilo s Pražskou energetikou (PRE) a společností Porsche Česká republika, aby umožnili rozjezd pilotního projektu Sdílení elektromobilů pro Prahu. PRE provozuje 34 dobíjecích stanic pro elektromobily, z toho 28 právě v hlavním městě. Porsche ČR poskytla 15 elektrických aut značky Volkswagen.

Kde se dá v ČR a na Slovensku dobít elektromobil? To mě zajímá!

15 vozů Volkswagen e-Golf bude kdykoli k dispozici

V pražských ulicích volně stojící a viditelně označené elektromobily e-Golf budou dostupné 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. A to všem registrovaným uživatelům, kterým bude stačit po zarezervování k otevření vozu pouze čipová karta.

Rok 2030 přinese boom sdílených elektromobilů a kolaps ropného průmyslu, tvrdí studie

počet hlasů: 8

Nejbližší volná vozidla snadno vyhledáte pomocí mobilní aplikace nebo na webu CAR4WAY.

Kolik bude sdílení elektromobilů s CAR4WAY v Praze stát?

Klíč ke každému vozu je umístěn v přihrádce spolujezdce, takže řidič může ihned vyrazit na cestu rezervovaným autem a nemusí řešit žádné formality jako v autopůjčovně. Vůz po skončení jízdy uživatel jednoduše uzamkne kartou a zanechá ho kdekoli ve vyhrazené lokalitě určené pro elektromobily nazvané „e-centrum“.

Tato e-centra se nacházejí v Praze 1, 2, 3, 5 a 8. Navíc řidiči sdílených Volkswagenů e-Golf stejně jako ostatní majitelé elektromobilů mohou zdarma parkovat v modrých a fialových zónách po celé Praze.

Koupě elektromobilu: Kdo z energetických expertů přemýšlí o pořízení elektroauta?

počet hlasů: 6

Uživatel bude platit pouze za to, co skutečně projede. První hodina stojí 188 Kč vč. DPH. Za další hodiny se účtuje 94 Kč/hod. Prvních 100 ujetých kilometrů je obsaženo v hodinovém poplatku. Další kilometry navíc budou zpoplatněny 3,80 kč za 1 km.

Odběratelé PRE zaplatí poloviční kauci za jízdu ve sdílených vozech

S CAR4WAY uživatel po úvodní registraci a uhrazení vratné kauce ve výši 2 000 Kč jednoduše sdílí vozy dle svých potřeb mobility. Zákazníci PRE platí kauci pouze 1 000 Kč. Kromě zmíněného čistě elektrického e-Golfu si lze vybrat i z různých typů běžných vozidel, od malého Citigo až po největšího Transportér. Minimální doba sdílení je jedna hodina.

Anketa

Kolik taxikářů v ČR vozí lidi ve vlastní Tesle?

Zaregistrovat se může každý, kdo vlastní řidičské oprávnění, ať už z pohodlí domova nebo osobně s asistencí v pražské kanceláři CAR4WAY. Pro úspěšnou on-line registraci je potřeba pouze platný doklad totožnosti, řidičský průkaz a platební karta k úhradě vratné kauce.

Magistrát podpoří nové nabíjecí stanice mimo památkové zóny

Pilotní projekt Sdílení elektromobilů pro Prahu potrvá do konce roku 2018. Každý měsíc bude využití služby sdílených elektroaut vyhodnocováno a podle názoru Pavla Loudy z CAR4WAY by mohlo na základě výsledků dojít k rozšíření rychlonabíjecích stanic na území metropole.

V podobném duchu se vyjádřila i současná primátorka Prahy, Adriana Krnáčová. Na tiskové konferenci pořádané k představení projektu sdílených elektrických aut v Praze uvedla, že magistrát bude usilovat o další rozšíření infrastruktury pro elektromobilisty, ale nemůže stavět dobíjecí stanice v památkových zónách. Spíše se pokusí jít cestou výstavby nových nabíjecích stojanů u čerpacích stanic. 

Anketa

Ve kterých hlavních městech si dobijete elektromobil i z pouliční lampy?