
Jaromír Vegr elektromobily žije naplno. Elektroauta sám konstruuje, jezdí v nich a téměř každým dechem se je snaží propagovat. Rozpovídal se o tom, jak si v obýváku postavil elektrický monopost, se kterým krátce před revolucí zvítězil v mezinárodním závodě, kde by byla elektromobilita bez Tesly i jak by jí mohl pomoci slavný zpěvák skupiny Beatles, John Lennon, kdyby předčasně neopustil svět.

Jak bude vypadat blízká budoucnost, až na silnici najdete jen auta na elektřinu a vozidla bez řidičů? Vážně, nevážně jsme do takové doby nakouknuli a zjistili, že masová elektromobilita nebude žádná sranda pro stopaře, nešťastníky, kteří bydlí v dojezdové vzdálenosti tchyně ani bulvární deníky, co jásají nad pořádnou hromadnou bouračkou s potoky krve. Bude se vám v takové budoucnosti líbit?

Lidem, kteří v elektrickém voze nikdy neseděli, někdy vrtají hlavou překvapivé otázky, které pak pokládají řidičům elektroaut. Třeba: „Když vám dojdou baterky, tak je potom koupíte v krámě, nemáte ještě motor?“ „Je třeba k řízení elektromobilu řidičák?“ „Fakt nikdy nemusíte na benzínku?“ Přečtěte si ty největší perly z úst lidí, kteří teprve začali objevovat taje elektromobility.

Co má společného pití kávy, užívání lehkých drog a řízení elektroauta? Všechny tři činnosti jsou návykové. Aspoň tak jízdu v bezemisních vozech popisují jejich řidiči. O tichém chodu elektromotoru mluví jako o balzámu na duši a o zvuku spalovacího motoru jako o kraválu, který dokáže udělat každý pitomec. Na co si museli elektromobilisté zvykat při první jízdě s jejich novým miláčkem na 4 kolech?

Ve vysněné Tesle najel už 250 tisíc kilometrů a tvrdí, že v otázce údržby a investic do vozu vyhrává elektromobil na plné čáře. Ondřej Hunčovský, který vozí lidi ve své taxi-Tesle, má podobnou zkušenost jako další majitelé elektromobilů. Jaké starosti s autem odpadnou, když vyměníte spalovací motor za elektrický pohon? Své zkušenosti nám prozradilo 10 řidičů, kteří to mohou porovnávat.

Jezdit s Teslou po západní Evropě je kvůli dostupným rychlonabíjecím stojanům Supercharger lahoda. Lebedit si v kvalitní síti dobíjecích stanic pro běžné elektromobily mohou ale třeba i Slováci. Co vadí mnoha českým řidičům elektrických vozidel? Různé požadavky při placení za nabíjení u různých provozovatelů dobíjecích stanic i nedostatek rychlonabíječek. Co dalšího lze u nás zlepšit?

Výhružný symbol želvy se objeví na palubní desce některých elektroaut, když vozidlu pomalu dochází elektřina. Možná vás překvapí, že podle námi oslovených řidičů elektromobilů se to stává velmi zřídka a potkat dnes u silnice stojící elektromobil s vybitou baterií se rovná téměř nadpozemskému zjevení. Z první ruky se také dovíte, jak se liší skutečný dojezd oproti hodnotám, které avizují výrobci.

Proudu zdar! I tak se zdraví někteří majitelé elektrických vozů. Dnešním článkem o zkušenostech s nabíjením elektroaut začínáme nový 7dílný seriál o slastech a strastech jízdy na elektřinu. Nyní jsme u 10 řidičů vyzvídali, kde nejčastěji doplňují elektrickou šťávu do svých vozů a kolik času jim to zabere. Příště se dozvíte, jestli občas zůstanou na silnici trčet s vybitou baterií.