Otázka:
Jak dlouho už s elektromobilem jezdíte a co si myslíte o tvrzení, že elektromobily jsou téměř bezúdržbové a bezporuchové? Museli jste na vašem vozu něco měnit, opravovat?
Odpovědi od řidičů elektromobilů:
Když pominu elektrokolo a elektrokoloběžku, tak okolo maturity na gymnáziu jsem zainvestoval do svého prvního elektroskútru. Pak jsem jich vystřídal postupně pět a dohromady na nich najezdil bezmála 100 tisíc kilometrů. Kromě pneumatik jsem neřešil jinou údržbu.
O 4 roky později jsem se dopracoval skrz několik vozů s alternativními pohony k plug-in hybridnímu Opelu Ampera a za další rok k vysněné Tesle. Celkově jsem již najel okolo 250 tisíc elektrických kilometrů a mohu potvrdit, že oproti "spalovákům" je ta bezúdržbovost značná.
Díly podvozku, potažmo ty pneumatiky se opotřebovávají u každého auta podobně, ale po motorové stránce, která je předmětem největších investic, vyhrává elektromobil na plné čáře.
Oproti komplikovanému spalovacímu motoru se elektromotor obejde bez všech možných filtrů, olejů, vstřikování, turba, čerpadla, výfuku, spojky, komplikované převodovky atp. a sám o sobě je opravdu bezúdržbový.
Ondřej Hunčovský

Nissan Leaf: Jezdím s ním přes 6 let, prakticky bez závad. Mám najeto skoro 70 000 km. Pokud odhlédnu od nákladů na pneumatiky a jednu garanční prohlídku, tak jezdím bez jakýchkoli nákladů na údržbu.
Tesla: Vyskytlo se několik menších závad, které ale nebránily provozu, a Tesla je všechny odstranila v rámci záruky zdarma. Nicméně v době záruky jsem jezdil na garanční prohlídky a ty byly placené. Mám najeto přes 140 000. Od skončení záruky (skončila po 80 000 km a 4 letech provozu) jsem do údržby vozu kromě pneumatik neinvestoval.
Ing. František Kubiš
S „čmoudy“ navštívíte autoservis častěji než s elektroautem
S elektromobilem jezdím téměř 2 roky a věk elektromobilu je 5 let. Za tu dobu se na něm nevyskytla žádná porucha, která by vyžadovala servis. Co se týče údržby, vystačíme si pouze s výměnou pneu, výměnou brzdových obložení, které se v elektromobilech opotřebují podstatně méně než v klasických autech, dolíváním kapaliny do ostřikovače a kontrolou brzdové i chladící kapaliny.
Dalibor Kondrát

Jezdím 30 let a najezdil jsem asi milion elektrických km. Mám většinou vozidla přes dvacet let stará, která jsou ale stále konkurence schopná. Samozřejmě, občas se něco porouchá. Dovedu si to opravit. Jinak tvrzení je na místě, proti čmoudům se to nedá porovnávat.
Mgr. Jaromír Vegr