Úvodní fotografie: Continental AG
Německý koncern Continental AG pustil do éteru první vlaštovky o nové technologii již dříve, i když premiéra novinek pro nabíjení elektrických vozů se odehraje na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES 2018 v Las Vegas (7. až 12. ledna). Jde o tři zajímavá řešení pro komfortnější doplňování šťávy do elektrických miláčků na 4 kolech.
Konec hledání vhodné nabíječky i správné dobíjecí stanice
Systém AllCharge představuje univerzální nabíjecí řešení, kdy majitel elektrovozu nemusí uvažovat nad tím, jestli jede k jedno či třífázové dobíjecí stanici, nebo jestli je jeho nabíjecí kabel kompatibilní se stanicí, ke které zrovna míří.
Nyní existují dobíjecí stanice na střídavý (AC) a stejnosměrný (DC) proud a mnoho různých standardů pro nabíjecí kabely i palubní nabíječky.
Continental přišel s nápadem udělat nabíječku z elektromotoru a inventoru, takže odpadá potřeba konvertoru, který převádí AC z nabíjecí stanice na DC pro baterii elektroauta. Právě AC dobíjecí stanice jsou totiž mnohem častější variantou, i když třeba Superchargery od Tesly, běžící na DC, rostou jako houby po dešti.
Za 10 minut nabijete elektromobil na 50 až 350 km dojezdu
Maximální výkon při dobíjení z AC dobíjecí stanice je 43 kW, takže za 10 minut řidič získá dojezd na dalších 50 km. Při zajetí k DC stanici umožňující velmi rychlé dobíjení by elektromobilista mohl za 10 minut prodloužit dojezd o 150 km.
V případě prémiových vozů se silnou kapacitou baterie by za 10 minut přibylo dokonce až 300 km dojezdu.

U DC nabíjení s AllCharge systémem od Continentalu musí mít majitel vozu navíc konvertor pro regulaci stejnosměrného napětí.