Elektromobilita

Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou

Německý startup Sono Motors odhalil prototyp elektromobilu Sion, se kterým jeho majitelé nebudou muset jezdit k dobíjecí stanici příliš často. Obzvláště v létě by si měl být vůz schopen sám denně ze slunce vyrobit energii potřebnou na ujetí až 30 km. K tomu můžeme připočítat dalších 250 km z baterie. Ekologické duše zaplesají i nad mechovou zahrádkou pod palubní deskou.

Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou
Sono Motors představuje elektromobil se solárními panely a mechovou zahrádkou

Úvodní fotografie: Sono Motors

Sono Motors je mladá německá společnost. Mladá svým trváním i věkem zakladatelů. Mají za sebou velmi úspěšnou crowdfundingovou kampaň, díky které na sebe loni upozornili na celém světě, a pro svůj projekt solárního elektromobilu se jim nakonec podařilo získat částku okolo 700 tisíc eur.

Hlavní cíl si definovali jako „solární auto pro každého“ a letos na konci července představili prototyp vozidla, které by se mělo začít prodávat od roku 2019.

Za energeticky efektivním provozem se údajně skrývá propracovaný design a velmi nízká hmotnost elektromobilu. Exteriér je tvořen převážně z odolného polykarbonátu bez rizika koroze. Solární panely se nachází jak na střeše, tak na obou stranách, přední kapotě a na zadní části vozu.

Tesla Model 3: Netrpělivě očekávaný elektromobil pro masy poprvé vyjel do ulic

počet hlasů: 13

Elektromobil jako z pohádky z mechu a kapradí

Sion má být určený pro každodenní používání. Nabídne dojezd až 250 km u baterie s kapacitou 30 kWh, nebo dojezd 120 km se slabší baterií (14,4 kWh), možnost rychlého dobíjení, sofistikovaný interiér s 10" středovou dotykovou obrazovkou, řadu bezpečnostních prvků a volitelně také možnost instalace tažného zařízení (uveze náklad s hmotností až 750 kg).

O filtrování vzduchu v kabině se stará speciální mech integrovaný do palubní desky, který odfiltruje až 20 % jemných prachových částic a má účinek také na regulaci vlhkosti vzduchu uvnitř vozu.

Na solární auto pro každého si asi ještě počkáme

Původně se předpokládalo, že by cena vozu s větším dojezdem měla startovat okolo 350 tisíc Kč. Nově uveřejněná cena včetně baterie je nakonec o dost vyšší, konkrétně 20 tisíc eur, což je v přepočtu něco kolem půl milionu Kč.

Anketa

Víte, která firma plánuje v budoucnu vyrábět pneumatiky z 3D tiskárny?

Někomu se to jistě nezdá mnoho, u nás se však ze Sionu lidové auto hned tak nestane. Nicméně, auto půjde do prodeje samostatně za 16 tisíc eur a baterii bude možné zakoupit za dalších 4 tisíce eur, nebo platit měsíční poplatky za leasing baterky.

Elektromobil jako malá elektrárna

Díky technologii obousměrného nabíjení může Sion energii nejen generovat, ale také dodávat. Tím se z vozidla může stát malá mobilní elektrárna. Pomocí domácí zástrčky je možné vozidlem napájet všechny běžné elektrické přístroje s výkonem až 2,7 kW. Se speciální zástrčkou může Sion poskytnout ještě větší výkon dosahující až 7,6 kW.

Budoucnost osobní přepravy? Rodinné auto Stella Vie jezdí čistě na solární energii

počet hlasů: 5