
V únoru představila automobilka Tesla dvě nové funkce softwaru Enhanced Autopilot, který řídí jejich elektromobily. Hlídací režim (Sentry mode) hned začal konkurovat Simirovi z Kobry 11. Za pár týdnů od zavedení usvědčil z trestného činu vandalku, zloděje a dokonce i amerického politika, který půjčeným Cadillacem vrazil do zaparkované Tesly a v tichosti ujel. Hlídací režim vše natočil na video.
Jméno slavného vynálezce dnes nosí elektromobily Tesla, i když zakladatelé firmy Marc a Martin v roce 2003 váhali mezi Tesla Motors a odvozením názvu od fyzika Michaela Faradaye. Později Elon Musk škrtnul slovo Motors, aby vznikla Tesla Inc. Nikola Tesla inspiroval automobilku, protože vynalezl elektromotor, ale podle některých zašel ještě dál. Opravdu jezdil v roce 1931 ve vlastním elektroautě?
Auto stojící na parkovišti nemusí být úplně k ničemu. Pokud jde o elektromobil, vůz sice může dobíjet energii pro vlastní potřeby, ale také dokáže elektřinu posílat zpátky do sítě. Elektroauto pak funguje jako pojízdné bateriové úložistě na 4 kolech. Průkopníkem této technologie, která se nazývá Vehicle-to-grid (V2G), je automobilka Nissan. Nyní se přidává i Renault. Má V2G inovace budoucnost?

Tesla ztrácí lesk a akcie firmy padají. Elon Musk má řešení: oznámení nového modelu Y a získání celosvětové pozornosti.

Jen na 15 500 dolarů má vyjít nové jednomístné elektrické auto, které někteří analytici označují jako konkurenta Tesly.

Zvykli jsme si, že automobilky postupně představují své zástupce do rodiny elektromobilů, ale u supersportů to bylo dosud nemyslitelné. Tabu prolomilo až Lamborghini. Minulý rok předvedlo světu plně elektrifikovaného plnokrevníka Terzo Millennio. Sériovou výrobu ale zatím nečekejte. Spíše to vypadá, že se jednotlivé inovace budou postupně zapracovávat do stávajících modelů.

Sta tisíce korun mohou získat samosprávní celky od ministerstva životního prostředí na pořízení šetrného vozového parku. Prostředky z dotační výzvy jsou určeny pro obce, kraje a městské části. Nově mohou o dotaci žádat i státní příspěvkové organizace a veřejné výzkumné organizace. Výzva má jedinou podmínku: auto musí být na alternativní pohon.

Ikonický rok 1968 dal vzniknout nejenom událostem Pražského jara, ale i prvnímu tuzemskému elektromobilu EMA. Svými jízdními vlastnostmi se mohl porovnávat s tehdejšími západními elektrovozy. Na východ od nás neměl konkurenci žádnou. Jak historie ukázala, příchod sovětských vojsk zhatil nejenom sny o svobodě, ale i o prvním československém elektromobilu. Strana a vláda se v roce 1972 rozhodla, že auto na elektřinu nepotřebujeme.