Úvodní fotografie: Daimler AG
Automobilový koncern Daimler se pod hlavičkou divize Mercedes-Benz chystá do roku 2022 uvést na trh 10 nových elektromobilů.
Ve světě získávají rychlostí Hyperloopu oblibu různé platformy pro sdílení vozidel, proto německá automobilka přešla do protiútoku a nedávno odhalila elektrické vozidlo pro dva pasažéry, které nehodlá tlačit do prodeje, ale využívat ve flotile sdílených plně autonomních vozů pro dopravu po městě.
Podle odhadů by taková flotila mohla soutěžit o klienty s Uberem kolem roku 2030.
Smart Vision EQ Fortwo komunikuje s pasažéry i chodci
Zvenku vás na mrštném elektrickém Smartu upoutá černý displej na místě, kde se obyčejně nachází maska chladiče. Mohou zde vyskakovat různá sdělení. Vůz může signalizovat okolí, že je obsazený nebo naopak k dispozici, může ukazovat cílovou stanici, kam míří, nebo pozdravit jménem právě nastupujícího zákazníka.
Když projíždí kolem přechodu, dá zprávou: „Pokračujte“ chodcům najevo, že mohou přejít silnici. To vlastně nahrazuje oční kontakt se řidičem, jehož absenci mnozí kritizují u jiných návrhů samořídicích aut.

Když zrovna nikdo nepotřebuje svézt, dokáže si Smart sám zajet k nabíjecí stanici a doplnit „šťávu“. Nabíjecí kabel si auto samo od sebe samozřejmě nevytáhne, při nabíjení využívá magnetickou indukci.