
Počet elektromobilů v poslední době stoupá poměrně rychle. Jedním z důvodů je, že se jedná o dopravu bez výfukových zplodin, což oceňují především větší města. Zlé jazyky však tvrdí, že autům s klasickým motorem se nikdy nevyrovnají. Jak to tedy je s výkonností elektromobilů a jaké rychlosti mohou dosáhnout? Připravili jsme pro vás údaje o nejrychlejších osobních vozech, které pohání elektřina.

Recyklace baterií do elektromobilů je velkým tématem, které vzbuzuje emoce jak u milovníků, tak i u odpůrců elektromobility. Zjistěte, kde byla situace s použitými akumulátory opravdu nahnutá a přečtěte si, jaké jsou v dnešní době možnosti opětovného využití.

Česká vláda na konci dubna schválila aktualizaci Národního akčního plánu čisté mobility. Podle něj by na českých silnicích mělo v roce 2030 jezdit minimálně 220 tisíc elektrických aut, optimistický scénář hovoří dokonce o půl milionu elektromobilů. Jaká další alternativní paliva hodlá stát podporovat a do jaké míry je státní plán realizovatelný?

Pandemie koronaviru ochromila světové trhy s ropou a během dubna už jsme mohli zaznamenat dva neuvěřitelné rekordy. Cena ropy Brent klesla nejníže od vzniku České republiky v roce 1993 a americká ropa WTI se obchodovala za zápornou cenu. Jak k situaci došlo a co to znamená pro rozvoj elektromobility?

Jedním z nejpalčivějších problémů, který brání rozvoji elektromobility, je jednoznačně infrastruktura. I když nabíječky na elektrická auta postupně přibývají, ještě stále není výjimkou, že se majitel elektromobilu dostane do situace, kdy musí nabíjení vozu více či méně přizpůsobovat svůj program a plán trasy. To by se však v brzké době mohlo změnit.

„Mohli jsme postavit létající taxík, ale závodění posouvá technologický pokrok dopředu rychleji,“ tvrdí Matt Pearson, tvůrce futuristického stroje Airspeeder. Při jeho návrhu se inspiroval designem starých formulí z 60. let 20. století, ale doufá, že soutěž létajících dronů s piloty se brzy stane motorsportem budoucnosti. První závod odstartuje ještě letos. Příští rok se bude konat celá sezóna.

Francouzská firma EP Tender vyvíjí řešení, které promění starší model Renault Zoe s baterií 40 kWh na nejvýkonnější Teslu. Stačí za elektroauto určené hlavně na popojíždění po městě připojit malý vozík s baterkou a rázem sedíte ve voze, jež hravě zvládne i delší road trip bez neustálého čekání u nabíjecí stanice. Má originální nápad na prodloužení dojezdu elektromobillů šanci na úspěch?

Teploty pod nulou a pořádná chumelenice dokáže zamávat s hodnotami dojezdu elektrických vozů. Norská automobilová federace (NAF) se rozhodla otestovat dvacítku nejprodávanějších elektroaut včetně tří modelů Tesly či Škody Citigo-e iV v mrazu od +3 do -6 °C. Oproti číslům udávaným výrobci se jejich dojezd snížil v průměru o 18 %. Které auto v testu zazářilo a který model naopak propadl?