V r. 2020 nelze hradit nákup luxusních elektroaut
Zároveň se zvedla i minimální výše dotace z 50 na 250 tisíc Kč. Co to znamená? Třeba pokud si chce podnikatel pořídit jen jeden menší elektromobil do města, třeba Škodu Citigoe iV za necelý půl milionu korun, s dotací také počítat nemůže. Díky velmi nízké pořizovací ceně elektrické Škodovky žadatel nesplní podmínku minimální výše dotace.
Uznatelné náklady totiž tvoří 30 %, 25 % nebo 20 % z ceny vozidla. Procentuální výše závisí na velikosti podniku. Malý živnostník dosáhne na 30 %. V kategoriích užitkových vozů se proplácí náklady maximálně do 40 %. Nicméně, když podnikatel nakoupí naráz více elektrických Škodovek, minimální výše dotace přestane být překážkou.
Výše dotace na elektromobily pro rok 2020
|
| typ firmy |
osobní elektromobily (kategorie M1) |
elektromobily v kategoriích L, M2, M3, N1 a N2 |
| malý podnik |
30 % |
40 % |
| střední podnik |
25 % |
35 % |
| velký podnik |
20 % |
30 % |
Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Nyní bez úmorného výběrového řízení při nákupu
Stejně jako dříve mohou žadatelé přidělené peníze použít nejen na nákup elektromobilu, ale také na výstavbu neveřejných dobíjecích stanic.
Pozitivní změnou oproti minulým výzvám je omezení nutnosti vypisovat výběrové řízení pro nákup elektroauta. Dříve bylo nutné výběrové řízení udělat při nákupu elektrického vozu za více než 0,5 milionu. Pro rok 2020 se tato hranice posouvá na 2 miliony. Odpadá tak úmorná byrokratická zátěž, která dělala vrásky mnoha žadatelům v předchozích výzvách.