
Více než 220 milionů elektromobilů a plug-in hybridů by se mohlo prohánět silnicemi už v roce 2030, pokud budou politici chtít plnit pařížskou klimatickou dohodu. Nejvýznamnější automobilky se na nové „elektrické“ období připravují, samotné změny výrazně zasáhnou i Škodu.

Dnešním dnem začala třetí vlna kotlíkových dotací. Zatím sice jen v Olomouckém a Karlovarském kraji, kde došlo k vyhlášení výzev, od poloviny května bude možné i podávat samotné žádosti. Další kraje budou postupně následovat.

V úterý započal Amper, který je největším veletrhem zabývajícím se tématy elektrotechniky, energetiky, automatizace a dalších. A k vidění byly i některé technologie, které se brzy rozšíří také u nás.

Cena elektřiny výrazně roste kvůli situaci v Německu. Spotřebitelé se ale mohou před dalším zdražováním zajistit a ušetřit.

Tesla ztrácí lesk a akcie firmy padají. Elon Musk má řešení: oznámení nového modelu Y a získání celosvětové pozornosti.

Jen na 15 500 dolarů má vyjít nové jednomístné elektrické auto, které někteří analytici označují jako konkurenta Tesly.

Nové digitální technologie, ale i úsilí Evropské unie ohledně snižování emisí, výrazně ovlivní výrobu a přenos elektřiny. Ohrožena může být přenosová síť, běžný spotřebitel ale na tom bude moci i vydělat.

Zatímco ještě v roce 2015 řešil Energetický regulační úřad (ERÚ) 7 000 podání spotřebitelů, o rok později už jich bylo téměř 10 000 a v roce 2017 počet podání narostl na téměř 12 000. Dodavatelé elektřiny a účastníci na trhu proto chtějí legislativní změny.