
Výhružný symbol želvy se objeví na palubní desce některých elektroaut, když vozidlu pomalu dochází elektřina. Možná vás překvapí, že podle námi oslovených řidičů elektromobilů se to stává velmi zřídka a potkat dnes u silnice stojící elektromobil s vybitou baterií se rovná téměř nadpozemskému zjevení. Z první ruky se také dovíte, jak se liší skutečný dojezd oproti hodnotám, které avizují výrobci.

Proudu zdar! I tak se zdraví někteří majitelé elektrických vozů. Dnešním článkem o zkušenostech s nabíjením elektroaut začínáme nový 7dílný seriál o slastech a strastech jízdy na elektřinu. Nyní jsme u 10 řidičů vyzvídali, kde nejčastěji doplňují elektrickou šťávu do svých vozů a kolik času jim to zabere. Příště se dozvíte, jestli občas zůstanou na silnici trčet s vybitou baterií.

Přízraky na silnicích, auta, která na první pohled nikdo neřídí, mohli v srpnu spatřit obyvatelé amerického města Arlington v Severní Virginii. Jenže takové vozy podle zákona do dopravního provozu ještě nesmí. Kdo záhadnou šedou dodávku zkoumal blíže, objevil, že ze středu sedadla čouhají lidské ruce. Automobilka Ford tak testovala reakci okolí na jízdu samořídicího vozu.

Od 9. října se Praha připojuje k velkoměstům jako Amsterdam či Madrid, která také nedávno zavedla carsharing elektromobilů. Motoristům bude nyní k dispozici 15 sdílených vozů Volkswagen e-Golf, které lze po registraci k službě a zaplacení vratné kauce ve výši 2000 Kč, používat za 188 Kč za první hodinu jízdy. Při delší jízdě cena klesá na 94 Kč za hodinu. Pilotní projekt poběží do konce roku 2018.

VIDEO + FOTOČLÁNEK: Elektromobily všude, kam se podíváš, tak by se dal ve stručnosti popsat letošní automobilový svátek ve Frankfurtu. V září tady více než tisícovka výrobců zlatíček na čtyřech kolech představila své výstavní kousky a pomalu každá druhá firma i svou vizi elektrické budoucnosti. Své elektrické hvězdy ukázal Mercedes, Škoda i BMW. Vybrali jsme 7 nejzajímavějších.

„Silnice? Tam, kam jedeme, nepotřebujeme silnice,“ říká bláznivý doktor Emmett Brown na konci prvního dílu sci-fi trilogie Návrat do budoucnosti z 80. let. „Děláme na tom,“ odpovídá mu skoro o 30 let později Paul DeLorean automobilový designér, který se svým týmem připravuje opravdové létající auto. Cestovat časem sice nebude, ale mělo by létat rychlostí přes 380 km v hodině.

Budoucnost městské dopravy leží podle koncernu Daimler a jejich značky Mercedes ve sdílení chytrých elektroaut, která zákazníka slušně pozdraví, najdou mu ideálního spolucestovatele, se kterým se nebude nudit, a sama vyhledají dobíjecí stanici. Automobilka se snaží s novým konceptem Smart Vision EQ Fortwo vrátit úder službám na spolujízdu jako Uber či Lyft. Mají se svým elektrickým vozítkem šanci?

Se štěstím k ojetému elektromobilu přišel. Tak začíná příběh Ondřeje Hunčovského, jediného taxikáře v České republice, který vozí lidi ve vlastní Tesle. Prozradil nám, že chodci někdy vytahují foťáky, když kolem projíždí, proč občas musí zachraňovat zoufalé cizince u českých dobíjecích stanic i jakou náhodou se mu ojetý Model S podařilo získat.