Příjemný zážitek z plně elektrické jízdy
Na silnici se o slovo hlásí sladěné komponenty elektrického pohonu. Výkonný elektromotor má 120 k a chlubí se maximálním točivým momentem 295 Nm.
Z pohledu ergonomie a technologií stojí za zmínku středová konzole. Ta velmi výrazně zjednodušuje ovládání hlavních řídicích funkcí. Pod tlačítky máte k dispozici přepínání mezi jízdou vpřed, neutrálem a jízdou vzad. Na stejném místě čeká volba jízdních režimů. Toužíte po dynamickém projevu? Režim Sport přidává nezanedbatelných 30 Nm točivého momentu.
Hyundai Ioniq Electric nezapomíná na bezpečnost a v rámci nadstandardní výbavy na vás čeká asistent pro jízdu v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu a například také adaptivní tempomat. Zábavu za volantem garantuje nejen působivá akcelerace při nízkých rychlostech, ale také velmi dobré jízdní vlastnosti. V českých médiích se podařilo Ioniq Electric vyhrát několik srovnávacích testů, ve kterých se postavil například Nissanu Leaf nebo BMW i3.
Hyundai Ioniq Electric: Specifikace
Motor a baterie
|
| Pohonné ústrojí |
88 kW FWD |
| Pohon |
synchronní elektromotor s permanentními magnety |
| Výkon |
120 k |
| Točivý moment |
295 Nm |
| Akumulátor |
28 kWh |

Dynamika a spotřeba
|
| Zrychlení 0–100 km/h |
9,9 s |
| Maximální rychlost |
165 km/h |
| Kombinovaná spotřeba |
11,5 kWh |
| Dojezd |
až 280 km (podle WLTP) |