4) Model 3 se původně měl jmenovat Model E
Elon Musk plánoval nový elektrický sedan pokřtít jako Model E, aby při zmínce o třech elektrických bourácích od Tesly vznikla vtipná slovní hříčka (Modely S, E a X). Jenže se zaregistrováním práv na značku Model E předběhla Muska automobilka Ford.
5) Nejprodávanější elektrické auto v roce 2018
První příčka v prodejích elektromobilů na americkém trhu podle dat shromážděných magazínem InsideEVs patřila dlouho konkurenčnímu Chevroletu Volt. To se letos změnilo. Tesla Model 3 se stal nejžádanějším elektrickým vozem pro americké řidiče. Do března 2019 ho ve svých garážích zaparkovalo přes 164 tisíc nových majitelů. Volt se zařadil až na 2. místo s necelými 155 tisíci kusy. Třetí příčku okupuje další zástupce elektrické rodiny Elona Muska, Model S.
Podobný úspěch zažil Model 3 v loňském roce i na světovém trhu. Podle statistiky britské firmy JATO Dynamics právě elektrický sedan od Tesly předstihl čínského autovýrobce BIAC (92 tis. prodaných kusů) a Nissan Leaf (85 tisíc), aby se s 138 tisíci kusy stal nejprodávanějším autem na elektřinu v roce 2018.
6) Otevírání dveří chytrým telefonem příliš nenadchlo
Když začaly zbrusu nové Modely 3 v létě 2017 poprvé sjíždět z výrobních linek továrny v kalifornském Freemontu, dostali řidiči 2 možnosti pro otevírání dveří. Spárovaný smartphone, který komunikoval přes Bluetooth s autem, takže otevřel, či zamkl vůz, pokud se majitel přiblížil, nebo vzdálil od auta. Jako záložní řešení, kdyby telefonu třeba došla baterie, se nabízela karta pro odemykání o velikosti vizitky.

Nicméně, někteří uživatelé si stěžovali na občasné potíže mobilní aplikace s otevíráním dveří, takže loni se nabídka rozšířila i o klasickou klíčenku v podobě autíčka s dálkovým odemykáním. Za tuto variantu si ale řidič musí připlatit 150 dolarů navíc.
7) 7 dní nebo 1 600 km na zkoušku
Nedávno automobilka upravila podmínky pro vrácení zakoupených vozů. Pokud zákazník nebude s nově pořízeným elektromobilem spokojený, může ho bez sankcí vrátit do 7 kalendářní dnů, pokud jeho tachometr nepřekročí více než 1 600 ujetých kilometrů.