
Pokud uzavřete od nového roku smlouvu o dodávkách elektřiny podle platných ceníků, připlatíte si v průměru o 5 procent. Spočítal to Energetický regulační úřad, když zaktualizoval data rostoucích cen a zasadil je do potřeb běžné domácnosti.

Sta tisíce korun mohou získat samosprávní celky od ministerstva životního prostředí na pořízení šetrného vozového parku. Prostředky z dotační výzvy jsou určeny pro obce, kraje a městské části. Nově mohou o dotaci žádat i státní příspěvkové organizace a veřejné výzkumné organizace. Výzva má jedinou podmínku: auto musí být na alternativní pohon.

Ikonický rok 1968 dal vzniknout nejenom událostem Pražského jara, ale i prvnímu tuzemskému elektromobilu EMA. Svými jízdními vlastnostmi se mohl porovnávat s tehdejšími západními elektrovozy. Na východ od nás neměl konkurenci žádnou. Jak historie ukázala, příchod sovětských vojsk zhatil nejenom sny o svobodě, ale i o prvním československém elektromobilu. Strana a vláda se v roce 1972 rozhodla, že auto na elektřinu nepotřebujeme.

Stažení elektronické chůvičky Aristotle od firmy Matell ukázalo, že extrémní míra narušení soukromí je pro zákazníky neúnosná. Mattel to myslel dobře, chtěl rodičům ušetřit práci a něco zajímavého se o jejich dětech dozvědět, ale neuspěl. Obava ze sběru citlivých dat byla větší. Ve Velké Británii se 40 procent dotazovaných postavilo proti bezdrátovým kamerám, jakou měla disponovat i tato pomůcka.

Máte malý byt a cítíte se v něm stísněně? Nezoufejte. S pohyblivým nábytkem ORI dostane vaše bydlení křídla. Získáte tolik volného prostoru jako kdybyste měli k dispozici celý apartmán. Jediným stiskem tlačítka zmizí vaše postel a vy se ocitnete v pohodlné pracovně.

Elektřina vyrobená spalováním hnědého uhlí způsobuje vážná zdravotní rizika. Z výsledků za rok 2016 vyplývá, že pouhých deset společností je v Evropě odpovědných za dvě třetiny zdravotních komplikací. Největším zdrojem znečištění je západní oblast Německa Severní Porýní-Vestfálsko. V okolí čtyř velkých hnědouhelných elektráren společnosti RWE tam žije 46 milionů lidí. Česká republika na tom bohužel není o moc lépe.

Češi se stále nechtějí vzdát wolframových žárovek a kupují si je místo úsporných svítidel. Nevadí jim, že klasická žárovka spotřebuje 95 procent energie na topení a pouze 5 procent na svícení. Mají radost, že vyzráli na Brusel, který jim je zakázal. Jenže tzv. „tepelné koule“ mohou přinést větší rizika, než si zákazníci připouštějí.

Firmy investují do vývoje motorek jako zběsilé. Přibyli asistenti, kteří řadí, brzdí, drží jízdní pruh, hlídají rovnováhu, brání smyku a v podstatě řídí motorku za vás, ale helma zůstávala dlouho nedotčena. Rozhodla se to změnit japonská firma CrossHelmet, která uvedla na trh přilbu X1. Helma vzbudila rozruch mezi milovníky chytrých technologií, ale motorkáře zatím nechává chladnými. Pro zážitek z jízdy ji údajně nepotřebují. Jestli je za jejich odmítnutím jenom vysoká cena, se teprve ukáže.